Aylin Harink

Aylin Harink

zaterdag 11 februari 2012

Dag 5 en 6...

Vanaf de eerste dag waren er al problemen en onduidelijkheden rondom mijn chemokuur. Zo ook gisteren. Er was een chemisch probleem. De chemo Etoposide sloeg aan op de binnenkant van de infuuszak.  Dit komt door de hoge dosis die in een kleine hoeveelheid vloeistof is opgelost. Dat betekent dat de chemo niet gegeven mag worden.Het was dus zoeken voor de apotheker naar de juiste verhoudingen. Na 3 pogingen kwam het alsnog goed.
Jammer genoeg kreeg ik nu wel 4,5 liter vocht in 4 uur binnen, en kreeg ik daarvoor plasmedicatie.
Het werd allemaal erg laat. De laatste chemo van gisteren was er pas om 23.30 uur in.
Ook al was ik gisteren ontzettend moe, ik had van deze chemo's geen vervelende bijverschijnselen.


Vandaag heb ik het middel Nanogam gekregen. Dit is geen chemo maar dit zijn antilichamen die me moeten beschermen tegen infecties. Hier kun je allergisch op reageren maar gelukkig....er gebeurde niks.
Net als gisteren heb ik aan het eind van de dag de chemo Carboplatin gekregen. Alles is vandaag goed gegaan. Ik begin alleen koortsig te worden en heb moeite om me te concentreren op iets en vind het lastig om dingen te onthouden. Door mijn vermoeidheid doe ik eigenlijk niet zo veel. Dat is eigenlijk ook niet zo gek als je kijkt naar alle chemoprut die ik naar binnen krijg.


Rowyn is vandaag gebracht door opa en oma. Dat is natuurlijk weer heel gezellig !


En............morgen nog 1 chemodag te gaan !


Aylin

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Aylin, nog één dag dus; dat gaat je absoluut lukken. Je hebt nu al zoveel gedoe doorstaan, die laatste dag is zo voorbij en je hebt het vooruitzicht om weer naar huis te gaan. Misschien kunnen jullie dan langs de kanalen en grachten rijden en kun je een blik werpen op de schaatsers op het ijs. Het ziet er prachtig uit en dan zeg je tegen jezelf "volgend jaar sta ik op de ijzers" !!!! Kop op meid. Dikke kus van mij. Janet de Jong

Anoniem zei

Oh Aylin, je bent niet de enige die dingen vergeet, ik vergat even dat het natuurlijk nog een tijdje duurt voor je naar huis kan. Dombo die ik ben, sorry Aylin. Dat schaatsen kijken moet helaas maar even wachten, misschien via de tv??? xxx Janet de Jong

Anoniem zei

He kanjer!!
Alweer aftellen nu, nog 1 dagje en dan heb je de chemo gehad.Je hebt je er weer super doorheen geslaan, maar ja,dat kan ook niet anders als je zo'n kanjer bent!!!!
Hopelijk gaan de komende weken snel voorbij en ben je gauw weer thuis.We denken veel aan jullie en duimen heel hard voor je!!!
Dikke knuffel van Rayel, Noey, Erik en Silvia

p.s. Rayel was helemaal trots op je sms over het afzwemmen!!!

Anoniem zei

Hallo Aylin,

Ik vind het vervelend voor je dat er opnieuw weer allerlei problemen zijn rond de chemo. Daar alleen zou je al moe van worden, lijkt mij.
Fijn dat Rowyn er nu ook is.
Sterkte met de laatste chemo-dag!

Groetjes, Carin.