Aylin Harink

Aylin Harink

vrijdag 23 september 2011

8 dagen chemo...en nu weer thuis

Ik ben gisteren weer thuis gekomen...en heb lekker  in mijn eigen bed geslapen!!.Ik ben 8 dagen voor chemotherapie in Groningen in het ziekenhuis geweest. Het was een lange week. Na de vijfde dag vond ik het eigenlijk wel weer mooi geweest en wou ik wel weer heel graag naar huis.
Ik voelde me heel moe en misselijk maar kon ook gelukkig dit keer alles binnenhouden.
Het slapen ging ook niet echt in het ziekenhuis.Bijna elk uur was ik wel een keer wakker. Of het alarm van het infuus ging af, of ik kreeg medicijnen, of ik moest naar de w.c., of de "meterstand" van het infuus werd gecontroleerd met veel gebliep. Ik weet dat het allemaal moet gebeuren maar naast de chemo raak je hierdoor wel steeds vermoeider.....

Ik begon al niet fit donderdag de 15e toen ik werd opgenomen en ik was flink verkouden en grieperig, maar had geen koorts. Van de dokter mocht de chemo wel starten.
Het aanprikken van het infuus op de VAP ging een paar keer mis. Dit was pijnlijk en geen pretje. Gelukkig was mijn moeder daar niet bij anders was die weer bijna flauw gevallen! 
Donderdagmorgen moest ik eerst een hartecho laten maken. (1 van de chemo's die ik deze week kreeg kan de hartspier aantasten.) Het was oke. Ik ben pas om 17:00 begonnen met de chemo want het was erg druk op de afdeling. Papa sliep de eerste nacht in de onderzoekskamer, het Ronald mc Donaldhuis en verschillende hotels zaten toen vol.
Rowyn kwam in het weekend en bleef bij papa slapen in het Ronald mc Donaldhuis, dat was wel fijn! Mijn oom Marcel heeft Rowyn zondag weer opgehaald en naar opa en oma gebracht.  Maandag en dinsdag heeft ze gezellig bij Marli en familie gelogeerd. Woensdag ging ze naar oma en opa.

Dinsdag mocht ik met de infuuspaal van mijn kamer af, 10 meter verderop naar de wc,  weer eens  wat anders dan mijn kamer!!! Maar wel vermoeiend! Ik heb weer veel kaartjes thuis en in het ziekenhuis, mailtjes,smsjes en reacties op mijn weblog gekregen. Super gaaf en lief van jullie allemaal!! Ik kon er echt naar uitkijken! Mijn ouders lazen me alles voor omdat ik te misselijk was om het zelf te lezen, maar vond het wel heel fijn! Bedankt maar weer! Ik wil heel graag naar school en als ik me goed voel ga ik het maandag proberen!

Aylin

2 opmerkingen:

Pauline Skoreng zei

lieve el,
fijn dat je weer thuis bent, dan kan je eindelijk weer rustig slapen enzo. Ik zou het heel leuk vinden als je maandag eventjes naar school kan. maar natuurlijk moet je eerst uitrusten. Weetje, bijna alle leraren op school willen weten hoe het met je gaat, heel aarig allemaal alleen aniek moet het ze steeds opnieuw uitleggen ;)

heel veel sterkte, liefs pauline

Eva zei

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt meis ! Ik kom snel weer een keer langs als je je goed voelt ! dikkekus x bff